ISSN : 1300-0012   E-ISSN 2458-9446 Anasayfa     |     İletişim      |     ENG
 
 
Cilt: 34  Sayı: 3  Yıl: 2021
 
Nöropatik ağrı tedavisinde duloksetin ile ortaya çıkan hiperprolaktinemi ve galaktore [Ağrı]
Ağrı. 2021; 33(4): 268-271 | DOI: 10.14744/agri.2019.08769  

Nöropatik ağrı tedavisinde duloksetin ile ortaya çıkan hiperprolaktinemi ve galaktore

Eda Derle, Ufuk Can
Baskent Üniversitesi Tıp Fakültesi, Nöroloji Ana Bilim Dalı, Ankara

Duloksetin çeşitli hastalıklarda kronik ağrı tedavisinde sık olarak kullanılılan serotonin-noradrenalin geri alım inhibitörüdür. Hiperprolaktinemi ve galaktore bu tedavinin nadir görülen bir yan etkisidir. Burada, multipl skleroz tanısı olan 34 yaşında bir kadın hastada ağrı ve duygu durum bozukluğu nedeni ile duloksetin kullanımı ve medikal tedviye bağlı gelişen galaktore olgusunu sunmaktayız.

Anahtar Kelimeler: Duloksetin, galaktore; hiperprolaktinemi; duygudurum bozukluğu; nöropatik ağrı.


Hyperprolactinemia and galactorrhea with duloxetine in neuropathic pain management

Eda Derle, Ufuk Can
Department of Neurology, Başkent University Faculty of Medicine, Ankara, Turkey

Duloxetine is a serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor that is widely used in chronic pain treatment in various diseases. Hyperprolactinemia and galactorrhea are rare side effects of this medication. Here, we reported a 34-year-old female with multiple sclerosis who used duloxetine for pain management and mood disorder and experienced galactorrhea.

Keywords: Duloxetine, galactorrhoea; hyperprolactinemia; mood disorder; neuropathic pain.


Eda Derle, Ufuk Can. Hyperprolactinemia and galactorrhea with duloxetine in neuropathic pain management. Ağrı. 2021; 33(4): 268-271

Sorumlu Yazar: Eda Derle, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar




   
Copyright © 2022 Ağrı Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.